donderdag 11 november 2010

Dag 10 universal studio's

Dag 10 is alweer aangebroken en de dagen lijken hier sneller te gaan dan in Nederland.Volgens het weerbericht zou het vandaag 81 graden farenheit worden wat volgens mij iets van 27 graden Celsius is dus gaan we het rustig aan doen.
Lisa slaapt vandaag uit en ik ga even naar het guesthouse om de blog te posten en te internetten(je wilt toch weten wat er gebeurd in de rest van de wereld).
Het valt hier wel op hoeveel mensen er 'smorgens zitten te internetten met hun laptops/ipad's .Na een uurtje loop ik terug langs the pond naar het appartement en daar is lisa ook al op.We besluiten om vandaag naar het andere park van universal te gaan.
Aangekomen bij universal parkeren we onze auto op jurassic row 402 en dat is 1roltrap hoger dan de preffered parking waar je 5$ extra voor moet neerleggen.
Alweer zijn slechts 2 van de 4 parkeergarages geopend dus is het weer erg rustig in de parken,op de splitsing gaat weer het grootste gedeelte naar Islands of adventure maar wij gaan met een select groepje naar rechts naar universal studio's.Als je naar de ingang loopt zie je de rip ride rocket al draaien en zie ik me daar al voorin zitten.
Eenmaal binnen gaan we naar schrek 4d wat toch wel 1van de leukste attractie's is voor iedereen.Tot mijn schrik zie ik bij het verlaten van schrek dat de rip ride rocket niet meer draait,er lopen verschillende technici op en neer,nu mar hopen dat deze later vandaag weer gaat draaien want die wil ik toch niet missen,nu lopen we naar Nickelodeon studio waar ook een simulator in zit dus doen we deze.Als we hier uitkomen draait rip ride weer,Lisa besluit om deze keer over te slaan omdat deze achtbaan recht omhoog gaat,nu ga ik via de single riders lane naar de ingang en ben binnen een paar minuten aan de beurt en helemaal voorin plaatsneem naast een schreeuwende Mexicaan,gelukkig kan je zelf je muziek kiezen uit een lijst en met heel harde rockmuziek lig je binnen een paar seconden op je rug en vraag je jezelf af waarom je in godsnaam hier in moest,na een intens ritje staan de medewerkers je al klappend(ietwat overdreven naar mijn mening) op te wachten






Na deze rit gaan we verder met Jan de Bont's twister en vervolgens naar the revenge of the mummy,hier gaat Lisa wel mee alhoewel ze niet zo kapot is van achteruit gaan in een achtbaan.

We vervolgen ons rondje en komen bij de favoriet van Lisa uit the Simpsons ride,deze simulator is erg leuk en we vonden hem nog steeds super leuk zeker als je bedenkt dat we hier 2 jaargeleden nog ongeveer 1,5 uur voor in de rij stonden en nu iets van 10 minuten,we vervolgen onze ronde nog met E.T. En houden het dan maar voor gezien omdat het al bijna 4.15 is en terminator pas om 5 uur begint en we zijn nu ook wel pretpark moe na zo een warme dag.
We gaan nog even bij festival bay langs maar hier staat meer leeg dan dat er winkels open zijn dus rijden we door naar Florida mall waar ik bij de M&M's store wel een leuk t'shirt koop en Lisa bij een boutique een paar tee's scoort.
Op de terugweg gaan we bij de take à way Chinees langs waar we in het huisje lekker van smikkelen.We kijken nog even tv en gaan dan weer naar bed.










Ik heb nog een paar foto's van het appartementen complex en de auto gemaakt voor de liefhebbers.De laatste is ons uitzicht vanaf het balkon
Morgen staat Mickey's very merry cristmas party op het programma dus dat wordt een lange dag en het is veteran's day.

1 opmerking:

  1. Het is toch wat met die Rip Ride, ondertussen draait deze al langer dan een jaar maar dan toch nog steeds zoveel ellende er mee.
    Gelukkig heb je nog wel een ritje kunnen maken!!

    Heerlijk ook dat het zo lekker rustig was.
    Lekkere grote auto om al die tasjes te vervoeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen